Kreativno pisanje fakultativna je nastava iz hrvatskoga jezika namijenjena učenicima drugih i trećih razreda. Cilj je ove fakultativne nastave potaknuti učenike na razvijanje kreativnosti i originalnosti u pisanju različitih književnih i neknjiževnih tekstova. Učenici tijekom godine uvježbavaju pisanje pjesama, kratkih priča, recenzija, članaka, eseja i drugih vrsta. Pritom usavršavaju svoje pisano izražavanje, razvijaju komunikacijske vještine te uvježbavaju standardnojezičnu normu.
Također tijekom cijele godine obilježavamo prigodne datume vezane uz književnost i pisano stvaralaštvo.
Na samom početku godine učenici su obilježavajući Dan školske knjižnice predstavili svoje prošlogodišnje radove u prigodnom glazbeno-recitatorskom programu.
U predblagdansko vrijeme kada smo svi posebno dobro raspoloženi učenici su osmislili i napisali digitalni božićni časopis koji možete prelistati na sljedećoj poveznici: Božićni časopis.
U veljači smo obilježili Svjetski dan čitanja naglas tako što su učenici na sat donijeli omiljena književna djela iz kojih su čitali jedni drugima odabrane dijelove o kojima su zatim razgovarali i raspravljali.
Valentinovo smo obilježili čitanjem ljubavne poezije. Učenici su recitirali neke od najljepših ljubavnih stihova hrvatske i svjetske poezije, a snimili smo i prigodni video koji možete pogledati na sljedećoj poveznici: Valentinovo u Sedmoj.
Povodom Svjetskog dana poezije spojili smo pjesništvo i likovnu umjetnost: učenici su napisali pjesme koje su potom učenici iz likovne grupe ilustrirali. Izložbu njihovih radova svi su mogli pogledati u školskoj čitaonici, a možete to učiniti i virtualno klikom na sljedeću poveznicu: Zbirka poezije.
Njemački jezik uči se u VII. gimnaziji kao drugi strani jezik na početnom i naprednom nivou.
Rad naše škole prepoznali su i naši njemački partneri, tako da je škola 2011. uključena u mrežu partnerskih škola Savezne Republike Njemačke o čemu svjedoči i plaketa na ulazu u školu.
Za učenike, koji dodatno žele proširiti svoje znanje, škola organizira fakultativnu nastavu za Njemačku jezičnu diplomu (DSD II).
Njemačku jezičnu diplomu (Deutsches Sprachdiplom der KMK – DSD II) izdaje Ministarstvo kulture Savezne Republike Njemačke. Dokaz je izvrsnog poznavanja njemačkog jezika, koje je preduvjet za studiranje na nekom njemačkom ili austrijskom sveučilištu.
Fakultativna nastava održava se dva sata tjedno prije ili poslije regularne nastave u kabinetu za DSD (učionica 212). Učenici se tijekom četiri godine sustavno pripremaju za polaganje ispita za Njemačku jezičnu diplomu. Naglasak je na konverzaciji, istraživačkom radu, izradi prezentacija i manjih projekata. Snimamo također intervjue i filmove, a učenici se naročito vesele jezičnim kampovima i izvanučioničkoj nastavi u Austriji ili Njemačkoj. Važno je napomenuti da su nastava i ispit besplatni.
Mnogi naši polaznici DSD-a odlučuju se za studij na nekom njemačkom ili austrijskom sveučilištu, što im diploma DSD II (nivo C 1) omogućuje.
Naš bivši DSD-ovac Domagoj Šegregur dobitnik je prestižne DAAD stipendije za studij farmacije na Sveučilištu Goethe u Frankfurtu na Majni, koji je u međuvremenu uspješno završio.
Zbor SEDME fakultativna je nastava za učenike svih razreda te ju je ove godine upisalo 50-ak učenika. Cilj je ove fakultativne nastave upoznati zainteresirane učenike sa širokim zborskim repertoarom, ali i popularnim repertoarom. Učenici će naučiti kako dobro pjevati i kako pritom raditi na sebi (riješiti problem treme i sl.), graditi socijalne vještine (raditi u skupini) te kako stečeno znanje implementirati u svoj život.
Za priključivanje zboru nije potrebno prethodno znanje, poželjna je glazbena škola, ali nije neophodna.
Fakultativna nastava održava se jednom tjedno te se pripremamo za prigodne datume i dane kao što su:
Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje
Zbog cjelokupne situacije s koronavirusom nismo u posljednje vrijeme bili u mogućnosti nastupati uživo, ali vjerujemo da će iduća školska godina biti bolja te da ćemo i napraviti nekoliko koncerata.
Likovni je praktikum fakultativna nastava iz predmeta Likovna umjetnost za učenike 2., 3. i 4. razreda te broji otprilike pedeset učenika podijeljenih u dvije grupe. Za sve učenike kojima nakon osnovne škole nedostaje praktičnoga rada rukama i kreativnoga izražavanja ovaj oblik nastave omogućuje da to ostvare putem raznih medija likovne umjetnosti. Za pohađanje ove nastave nije potrebno imati izražene crtačke vještine, samo puno volje i truda u razvijanju kreativnosti.
Učenici su tijekom ove godine izoštravali svoja umjetnička osjetila raznim aktivnostima: radionice fotografije, slikanje, crtanje, osmišljavanje rukotvorina, postavljanje izložbi…
Na radionicama fotografije učenici su imali prilike slušati predavanja profesionalnoga fotografa Damira Tiljaka na kojima su se kroz teorijski i praktični dio upoznali s osnovama fotografije. Posebno su vrijedna iskustva bila predavanja s praktičnim radom na kojima su učenici vježbali svoje vještine fotografiranja u makrofotografiji, učili o postavljanju profesionalne studijske rasvjete i učili kako uhvatiti objekte u pokretu.
Božić smo obilježili izradom čestitki u nadrealističkome stilu, Dan poezije oslikavanjem učeničkih pjesama u suradnji s fakultativnim predmetom Kreativno pisanje.
Učenici su poseban trud uložili u radove u kojima su istraživali kako prikazati glazbu u likovnoj umjetnosti kroz figurativno i apstraktno slikarstvo. Radove smo izložili na velikoj izložbi Slikanje glazbe u prostoru škole, a izložba je dostupna i u virtualnome obliku.
Dragi budući prvaši, kada vi dođete u VII. gimnaziju, bit će treća godina fakultativne nastave povijesti. U njoj pokušavamo pokriti neke aspekte i teme koje u standardnim planovima nisu predviđene.
Prve smo godine naglasak stavili na dubinsku analizu poznatih antičkih događaja iz više perspektiva. Tako smo, primjerice, grčko-perzijske ratove analizirali i iz perzijske, a Cezarove ratove u Galiji iz galske (keltske) strane. Pritom smo upoznali veličanstvenost drevne Ahemenidske Perzije i preispitivali dominantni narativ u kojemu se standardno slave grčke pobjede i osvajanja Aleksandra Makedonskog Velikog. Gaj Julije Cezar, jedini starovjekovni vojskovođa koji može stati u istu rečenicu s Aleksandrom Velikim, analiziran je na sličan način gdje se smo postavljali pitanja o genocidu i općenito zločinačkom karakteru njegovih osvajanja u Galiji.
Druge smo godine nastavu naslovili Točke prekretnice suvremene povijesti. Bavili smo se kineskim istraživanjima koja su prethodila europskim istraživanjima, padom Carigrada te strateškim i simboličkim značajem istog, Istočnoindijskom kompanijom i njenom „prljavom“ ulogom u stvaranju Britanskog Imperija, razvojem trgovine robljem i počecima globalizacije, Opijumskim ratovima i slomom Kine u 19. stoljeću, povratkom Kine u 20. i 21. stoljeću. Također, po izbijanju rata nekoliko smo sati posvetili ukrajinsko-ruskim odnosima jer smo zajedno procijenili da je potrebno i korisno dublje uroniti u povijesni kontekst istih.
Ove godine, u dogovoru s učenicima, planiramo držati fakultativnu nastavu s kritičkom analizom „teorija zavjere“, od drevnih do suvremenih zavjera. U slučaju iznimnih događaja pažnja će biti posvećena aktualnim događajima (kao što je ove godine bio slučaj s Ukrajinom).
Slijede poveznice na kojima možete vidjeti dio rada:
https://www.thinglink.com/video/1503832581177606147
https://padlet.com/hmalcic/moy0debxs2jz59kn
https://1drv.ms/p/s!AnNlelFS3AXw2wOpYTK3-uFsk4xY?e=cT7wFI
Uvod u kritičku teoriju predmet je fakultativne nastave za učenike završnoga razreda srednje škole, a u školskoj godini 2021./22. pohađalo ga je petnaest učenika. Predmet je zamišljen prvenstveno kao proširenje redovne nastave iz Politike i gospodarstva jer fond sati toga predmeta ne omogućuje detaljniju obradu važnih koncepata iz političke i ekonomske teorije.
Učenici su na fakultativnoj nastavi imali priliku doživjeti razvoj političke misli kroz povijest te se upoznati sa svevremenim mislima poznatih političkih mislilaca poput Platona, Aristotela, Augustina, Machiavellija, Rousseaua, Lockea i Hobbesa. U prvom polugodištu predstavljena im je geneza i značenje koncepata poput suvereniteta, nacionalizma, liberalizma ili socijalizma. Učenici su imali priliku dodatno obraditi teme za koje su razvili interes putem prezentacije i esejskoga rada.
U drugom polugodištu učenicima je omogućeno da shvate povijesni kontekst i razloge nastanka ekonomskih ideja te da uoče njihovu povezanost s problemima ekonomske i društvene nejednakosti, ekonomskih kriza, kao i s fenomenima suvremenoga političkog populizma i tehnokracije. Učenici su također aktivno proučavali razvoj EU-a i njezinih institucija te raspravljali o prednostima i nedostacima njezine službene valute, čije se uvođenje očekuje u Hrvatskoj. Upoznavanje s marketingom i praksama modernih poduzeća i političkih režima ostvareno je jednim dijelom gledanjem (uz raspravu) dokumentarnih filmova, od kojih su neke učenici imali priliku i predstaviti u svojim završnim esejskim radovima.
U svakom slučaju, ovaj predmet uz to što proširuje znanje i produbljuje razumijevanje koncepata iz područja politike i ekonomije služi učenicima i kao uvod u ozbiljniji istraživački rad i njegovu razradu/prezentaciju, s čime će se dalje redovito susretati u nastavku svoga obrazovanja.
Je li matematika bauk ili smo doskočili rješenju te predrasude? Tu su fakultativne nastave iz matematike koje su ove godine vodile profesorice Abdić i Miletić.
U školskoj godini 2021./2022. fakultativna nastava iz matematike održava se za učenike 2. razreda. Nastavu pohađa 30 učenika iz 6 drugih razreda. Sudjelujući na nastavi, učenici produbljuju svoja matematička znanja i vještine stečene tijekom dosadašnjega školovanja, razvijaju matematičku pismenost, samostalno rješavaju matematičke probleme i zadatke te povezuju gradivo predmeta Matematike s drugim nastavnim predmetima. Na fakultativnoj nastavi produbljuju se neke teme za koje nema dovoljno sati na redovnoj nastavi, a na vrijeme se započinje i s ponavljanjem za maturu.
Matematika 4 predmet je fakultativne nastave za učenike 4. razreda, koji u školskoj godini 21./22. pohađa 10 učenika. Predmet je zamišljen kao sinteza znanja usvojenoga od 1. do 3. razreda, a potrebnoga za uspješno polaganje mature. Cilj je pripremiti učenike za uspješan upis fakulteta i za studiranje osvrćući se na obrazovne ishode prema katalogu državne mature. Učenici samostalno rješavaju zadatke s prijašnjih matura nakon što na fakultativnoj nastavi s profesoricom ponove određene teme.
Ove su se školske godine odvijale dvije fakultativne nastave iz fizike pod vodstvom profesorica Krovine i Perišić.
Fakultativna nastava iz fizike 3 nastava je za učenike 3. razreda. Nastavu pohađaju svi učenici zainteresirani da se pomoću eksperimenata, ponavljanja i usavršavanja teorije i računskih zadataka pripremaju za maturu. Naglasak fakultativne jest na eksperimentima gdje učenici pomoću radnih listića samostalno izvode eksperimente u kabinetu fizike. Tijekom nastavne godine prolazi se gradivo vezano uz gibanja, Newtonovi zakoni, gradivo o energiji, termodinamici, elektrostatici, elektrodinamici i titranjima. Nastava se održava jednom tjednom po dva školska sata te se ocjenjuju eksperimentalan rad i domaće zadaće. Tijekom nastavne godine učenici u sklopu nastave sudjeluju u različitim projektima i organiziraju se posjeti raznim prirodoslovnim fakultetima.
Fakultativna iz fizike 4 nastava je za učenike 4. razreda. Ovaj predmet upisuje se po želji učenika, a održava se jednom tjedno 2 nastavna sata i ocjena se upisuje u svjedodžbu. Cilj je ove fakultativne nastave upoznati zainteresirane učenike s prirodoslovnim pristupom radu te ih pripremiti za maturu iz Fizike.
Fakultativna se nastava temelji na ponavljanju i utvrđivanju gradiva svih razreda te je upotpunjena kraćim pokusima i projektima. Organiziraju se i posjeti raznim fakultetima kao dodatna motivacija za upis (radionice na Građevinskom fakultetu, Dan i noć PMF-a i sl. manifestacije).
Tijekom ove nastavne godine prošli smo kroz sve sadržaje predmeta Fizike: Gibanja, Newtonovi zakoni, Sile, Energija, Termodinamika, Elektromagnetizam, Titranje, Valovi i optika te Nuklearna, atomska i fizika elementarnih čestica.
Tijekom blagdana sudjelovali smo i u zajedničkom projektu nastave fizike, matematike i kemije – u STEM adventskom kalendaru, gdje smo računali koliko bismo se mogli pomladiti ako odemo u svemir i kojom se brzinom kreću sobovi Djeda Mraza. Rezultati su bili ''slatki'', u obliku slatkih paketa.
Proteklih godina sudjelovali smo na radionicama Žene u znanosti i brojnim astronomskim radionicama u suradnji s Institutom za fiziku, PMF-om u Zagrebu i Splitu te smo na tu temu izrađivali i prigodne plakate kako bismo i ostale učenike upoznali s tematikom.
Ekperimentalna kemija
Za sve željne novih znanja iz kemije tu je Eksperimentalna kemija koju su ove godine vodile profesorice Šojat i Nikolić.
Eksperimentalna kemija fakultativna je nastava za učenike 3. razreda koju pohađa gotovo trećina učenika trećih razreda. Cilj je ove fakultativne nastave upoznati zainteresirane učenike s prirodoznanstvenim pristupom radu, upoznati i razviti vještine rada u laboratoriju te ukazati na prisutnost i povezanost kemije i svakodnevnoga života.
Aktivnosti na samoj nastavi često su povezane i uz prigodne datume i dane te smo tako uz Dan jabuka istraživali kako spriječiti da jabuke postaju smeđe, uz Dan šećerne bolesti otkrivali smo koliko se skrivenih šećera krije u pojedinim prehrambenim artiklima te koliko nam je fizičke aktivnosti potrebno za potrošnju tih kalorija.
Jesen nas je inspirirala da pomoću lišća upoznamo analitičku metodu kromatografije, koja se koristi i u forenzici. Uz mirise zime i kemiju Božića istražili smo i koje je agrume najbolje koristiti za kolačiće, odnosno u kojima se krije najviše limonena, što je i dio našeg projekt Znanost kuhanja.
U iščekivanju blagdana igrali smo i STEM adventski kalendar – svaki je dan bio zadan jedan zadatak iz STEM područja na temu blagdana te smo tako, među ostalim, računali koliko je grama kakao praha potrebno za idealan kakao ili pak kako nam božićna zvijezda može poslužiti kao indikator.
Za Međunarodni dan žena i djevojaka u znanosti napravili smo kreativna predstavljanja hrvatskih znanstvenica – od pionirki do onih koje danas nastavljaju njihovim putevima.
Dan voda obilježili smo analizama vode jezera grada Zagreba i rijeke Save, što nas je pripremilo za terensku nastavu u proljetnim mjesecima na kojoj smo stečena znanja primijenili na terenu.
Da znanost i kreativnost idu rukom pod ruku, pokazuje naš projekt STEM Art u kojem smo upoznali raznolike molekule iz svakodnevnoga života i na kreativan način ih prikazali.
Osim pokusa i istraživanja imamo i interaktivna kraća predavanja, igramo pub kvizove u učioničkoj varijanti, a tu su i preporuke filmova i knjiga kemijske tematike kao i naše Kemijske novine na panou u kabinetu. Godinu zaključujemo samostalnim mini istraživačkim projektima u timovima.
Radove učenika polaznika Eksperimentalne kemije možete vidjeti stranici https://padlet.com/lanasojat/eksperimentalnakemija
Fakultativna nastava iz kemije
Fakultativna nastava iz kemije održava se tijekom školske godine i za učenike 4. razreda. Ovisno o broju prijavljenih učenika formiraju se grupe, a za vrijeme nastave s učenicima se ponavlja teorija i gradivo kemije iz prethodna tri razreda. Ponavljanje se provodi putem različitih zadatka i vježbi koje su popraćene pokusima. Zadaci su većinom s redovne nastave te iz ispita državne mature s prethodnih godina. Neke od pokusa učenici provode sami na nastavi, a nakon obrađenih pojedinih cjelina učenici sistematiziraju naučeno gradivo koristeći se različitim digitalnim alatima. Neki od primjera digitalnih oblika sistematizacije učenika navedeni su i u prilogu. Cilj je ove nastave kod učenika potaknuti interes za kemijom kao jednom od prirodoslovnih znanosti te ih usto pripremiti za buduće obrazovanje koje bi od njih moglo zahtijevati osnovno znanje iz kemije.
https://padlet.com/anacosic0504/d0959l0pj09mv1l4
https://padlet.com/frenkyt2003/22ap4i85a53bt5s6
https://padlet.com/adrianvukelja/8fpy7tze66chxczk
https://padlet.com/doraradocaj1/fzpw07zlwxbtm36w
https://padlet.com/anacosic0504/uwnm6ig1w12l8hlk
https://padlet.com/saraditjo1/xkq11ytewd0iqbak
Za one koji vole istraživati prirodu oko sebe, saznati nešto više o ljudskome tijelu, biljkama ili životinjama i upoznati znanstveni pristup u biologiji tu su fakultativne nastave iz biologije pod vodstvom profesorica Jelić i Mirković.
EKSPERIMENTALNA BIOLOGIJA fakultativna je nastava za učenike 3. i 4. razreda koja se odvija dva školska sata tjedno.
Cilj i svrha ove fakultativne nastave jesu usvajanje znanja i vještina iz područja bioloških znanosti, u funkciji razvijanja odgovornoga odnosa prema vlastitome životu i zdravlju i prema životu i zdravlju drugih ljudi, te odgovornoga ponašanja spram živih bića druge vrste i okoliša.
Razvija se zanimanje, poštovanje i divljenje prema fenomenu života te se stvaraju temelji za nastavak školovanja u visokoškolskoj ustanovi.
Potičemo kreativnost i istraživački rad te pravilno korištenje dodatne literature i drugih oblika izvora znanja. Razvijamo kod učenika samostalnost u promatranju i uočavanju prirodoslovnih zakonitosti te ih poučavamo vještinama izvođenja praktičnih radova, povezivanju i zaključivanju i razvijamo prirodoslovnu pismenost.
Aktivnosti učenika usmjerene su na primjenu znanstvene metodologije pri izradi istraživačkoga rada. Učenici su se ove godine usmjerili na istraživanje homeostaze u organizmu, proučavali su izmjenu tvari, izvodili pokuse osmoregulacije. Istraživali su o zdravoj prehrani, mineralima, vitaminima, izradili su ebook ljekovitog bilja. Istražili su o aktivnim tvari u bilju i njihovu utjecaju na homeostazu, a čak su sami napravili prirodne pripravke: čaj, macerat i tinkturu od ljekovitog bilja. Sudjelovali su u radionici Liječnici iz Sedme, u kojoj su učili o postupcima uzimanja anamneze, predlagali su potrebne dijagnostičke pretrage i preglede, postavljali dijagnoze na temelju nalaza. Pokazali su razumijevanje održavanja homeostaze i kreativnost pri postavljanju dijagnoze i terapijskoga liječenja.
Poticali smo ljubav prema predmetu i naviku zaštite okoliša obilježavanjem bitnih datuma, a snažne poruke i postere izradili su 22. 4. povodom Dana planete Zemlje.
Razvijali smo prirodoslovnu pismenost i kreativnost učenika kroz projekt STEM (rastem, istražujem) i kreativnost kroz projekt STEM art, gdje su učenici tražili, mapirali i fotografirali strogo zaštićene proljetnice na području grada Zagreba i okolice. Na kraju su učenici sudjelovali u online radionicama Zaklade Znanje na djelu u svrhu profesionalne orijentacije te su sudjelovali i na online događaju Noć biologije na PMF-u 8. travnja.
U travnju je provedena i probna matura iz Biologije.
Više o provedenih aktivnostima i učeničkim radovima pogledajte na poveznici:
https://padlet.com/amjelic/Eksperimentalnabio
FAKULTATIVNA BIOLOGIJA
Učenici 3. i 4. razreda na fakultativnoj nastavi biologije proširuju stečena znanja iz redovne nastave. Tijekom cijele nastavne godine ona je organizirana za zainteresirane učenike kao blok sat tjedno, ukupno 70 sati. Radom u grupi i individualnim pristupom vježba se primjena stečenih znanja, rješavaju se zadaci s provedenih državnih matura, kao i raznovrsni problemski zadaci. Učenici se tako pripremaju za nastavak obrazovanja u biološkim smjerovima. Osmišljavanjem vlastitoga istraživačkog projekta te njegovom realizacijom razvija se kreativnost i kritički način razmišljanja.
Nastavne teme kojima smo se bavili odnosile su se na mikrobiologiju, protoktiste i gljive, botaniku, zoologiju, biologiju čovjeka, ekologiju i biologiju stanice.
Neke radove učenika pogledajte na poveznici:
https://padlet.com/franicamirkovic/Biologija
S obzirom na važnost Europske unije u svakodnevnome životu svih njezinih građana Europski parlament odlučio je pokrenuti u Republici Hrvatskoj obrazovni program Škola ambasador Europskog parlamenta (EPAS - European Parliament Ambassador School) te ga usmjeriti na podizanje razine osviještenosti među mladima o Europi aktivnim učenjem o njoj. Program je po prvi put pokrenut 2011. godine u Nizozemskoj, a od školske godine 2016./2017. provode ga uredi za informiranje Europskoga parlamenta i u svim ostalim državama članicama Unije, uključujući i Hrvatsku.
U VII. gimnaziji EPAS program aktivno se provodi kroz fakultativne nastave Europski identitet i Europski vremeplov (pogledajte naše aktivnosti na službenim stranicama škole).
Program Škola ambasador Europskog parlamenta učenicima omogućuje da se informiraju o Europskoj uniji, posebno o demokratskim ovlastima Europskoga parlamenta u donošenju odluka.
Cilj je ovih aktivnosti pomoći učenicima i nastavnicima da se upoznaju s ulogom koju Europska unija igra u njihovim svakodnevnim životima.
Osim širenja znanja o Europi škole i učenici koji sudjeluju u programu imaju priliku temeljem svoje aktivne uloge dobiti certifikat škole ambasadora Europskog parlamenta.
« Ožujak 2026 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ukupno: 962821
Ovaj tjedan: 1959
Danas: 46
Obavijest o konstituiranju Školskog odbora.pdf
Zaključci s 1. sjednice Školskog odbora.pdf
Najava_10._sjednice_Skolskog_odbora.pdf
Najava_1._sjednice_Skolskog_odbora.pdf