Kemija je znanost koja proučava ustroj, osobine, sastav i pretvorbu tvari. Riječ „kemija“ svakoga od nas od malih nogu asocira na šarenilo, eksplozije i sve ostalo što možemo vidjeti u kemijskim pokusima.
U programu opće gimnazije kemija prati učenika kroz sve četiri godine te učenik stječe temeljna znanja iz svih područja kemije i razvija svoj prirodoznanstveni pristup. U ta temeljna znanja uključene su i spoznaje koje su važne za svakodnevni život i postavljaju pitanje održive budućnosti, primjerice zašto je važno redovito servisirati bojlere ili zašto korištenje fosilnih goriva šteti živom svijetu i cijelom planetu, kako to da banane u kolaču ne promijene boju, što staviti na ubod pčele, a što na ubod ose – znanja primjenjiva i korisna u životu.
Neke vrlo važne koncepte učenici usvajaju opažanjem. Zbog toga se u našoj školi posebna pažnja posvećuje izvođenju pokusa tijekom nastave kemije, koji se izvode u kabinetu za kemiju.
U sklopu redovne nastave naši učenici bave se i istraživačkim mini projektima, vođenog, poluvođenog ili samostalnog oblika. Tako su ove godine istraživali što se događa s gumenim bombonima u različitim otopinama, koje sve tvari mogu biti prirodni indikatori i kakav je pH tvari iz kućanstva, kako spriječiti hrđanje željeznih čavlića; upoznali su ljekovitu kemiju, uvidjeli da kvantna kemija nije bauk, istražili kemiju boja oko nas te povezali biokemiju i svakodnevni život. Njihove radove možete vidjeti na pripadnim poveznicama:
https://padlet.com/lanasojat/gumenibomboni
https://padlet.com/lanasojat/prirodniindikatoriIMP
https://padlet.com/lanasojat/cavlici
https://padlet.com/lanasojat/ljekovitakemija
https://padlet.com/lanasojat/kvantna
https://padlet.com/lanasojat/biokemija
https://padlet.com/lanasojat/kemijaboja
Učenici koji se intenzivnije žele baviti istraživačkim radom mogu se uključiti u različite projekte na razini Škole kao i u izradu samostalnih istraživačkih radova za natjecanje iz kemije. U toj kategoriji redovito sudjelujemo posljednjih godina radovima o kvaliteti maslinova ulja, udjelu limonena u pojedinim agrumima, zelenim pristupom u nastavi kemije…
Kao šećer na kraju, biti kemičar u VII. gimnaziji znači i uživati u slatkim nagradama – tijekom adventa naši učenici mogu sudjelovati u adventskom STEM izazovu, gdje umjesto otvaranja čokoladica u adventskom kalendaru rješavaju zadatke božićne tematike iz STEM područja, naravno, uz slatke nagrade.
Biologija je predmet koji se u gimnazijom obrazovanju uči sve četiri godine školovanja. Osim novih znanja iz područja ekologije, genetike, čovjeka, biljnog i životinjskog svijeta učenici imaju prilike sudjelovati u različitim dodatnim projektima o kojima nešto više saznajte u pripadnom video uratku.
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ukupno: 962604
Ovaj tjedan: 1742
Danas: 339
Obavijest o konstituiranju Školskog odbora.pdf
Zaključci s 1. sjednice Školskog odbora.pdf
Najava_10._sjednice_Skolskog_odbora.pdf
Najava_1._sjednice_Skolskog_odbora.pdf